2008. április 9., szerda

Kiállítás 6.







15 megjegyzés:

Névtelen írta...

micsoda hímzések :)
szépek..
tist

Julis írta...

igen, nagyon szépek. és azt mondták, ezeket nem most a nyugdíjas éveikben hímezték, hanem munka, gyerek, föld, háztartás mellett. nem is értik, hogy volt ennyi idejük...

Névtelen írta...

hogyvolt, hogyvolt....
kimutatható összefüggés van a brazil szappanoperák megjelenése és a házikézműipar hanyatlása között :(
sp.

Julis írta...

azért nem hímeznek mostanában, mert ehhez jó szem is kell.

Névtelen írta...

sp (Spájdi?): Ez jó! Tényleg nem túl jó ötlet tévénézés közben asztalterítőt hímezni, mert könnyen odavarrja az ember az ujját a kalocsai mintához. :)
Szerintem régen több idejük volt az embereknek. (Lehet, hogy ezért volt családonként olyan sok gyerek?) Nem volt TV, számítógép, hifi, stb, csak a ház, gyerek, jószág, föld, stb. Télen nem nagyon kellett művelni a földet, ezért akkor több szabadideje maradt mindenkinek. A gyereket felpofozták, ha rendetlenkedett (Most próbálj ilyet tenni! Egyből a bíróságon találod magad.), vagy ha nagyobb volt, akkor vigyázott a kisebbekre. Egyből volt napi 1-2 óra az ilyen elfoglaltságra. Bár szerintem nem mindenki ilyen foglalatoskodással ütötte agyon a felesleges idejét.

(Most meg sem próbáltam belépni.)

Troppauer Hümér

Julis írta...

teljesen igazad van Hümér! ráadásul ez a falu olyan, mint egy lavór. az ófalu rész a lavór aljában terül el. tetőantennával is csak zsizsikes kép volt. amióta kábelen jön a kép és 50 csatorna, senki sem hímez már...

Julis írta...

azt azért birom, hogy itt a kommentelők 99%-ban más blogokról jönnek és írnak. a faluból csak 1, azaz egy ember vette a fáradtságot, ő is vagy kétszer szólt hozzá....

Névtelen írta...

Nem is érdemlik meg hogy ilyen szép blog legyen az övék, ha ilyen csekély részükről az érdeklődés. Pedig igen tetszetős falu ez a Nagykovácsi.

Brigusz

Julis írta...

Brigusz! kéne nekem is egy térkép, lássák honnan írnak ide a kommentelők. Szép pöttyös lenne Magyarország (is)

Nadine írta...

Érdekes, én meg pont tévénézés közben hímeztem, gobelineztem, a dobozkorszak előtt. Most is csinálnám, de akkor már tényleg hazavágnám a szemem - nappal korrektúra, dobozok - este kézimunka... Pedig szeretem nagyon.
Cyan, ne add fel, előbb-utóbb ők sem fogják szó nélkül "tűrni", hogy a nem falubéliek hozzászólásai töltsék meg a blogod...:)

Julis írta...

Nadine köszi a bíztatást, nem adom fel :) pont ma, a legújabb kocsmatúra helyszínén (jövő héten kint lesz már) keseregtem a tulajnak, mennyire passzívak itt az emberek. nézik, olvassák, tudom, mert a szóbeli visszajelzések működnek.

Névtelen írta...

Most olvastam ezt a posztot. nagyon érdekes, én is sok kiállítást szerveztem, raktam fel népművelő koromban, hímzést, szőttest, csipkét, cserepet. Nagyon jó ilyen igazán szép dolgokkal dolgozni. Mindenkit biztass, hogy nézzen, lásson ilyeneket. Ez is olyan dolog, amire nagyon büszkének kellene lennünk...
macsek

Julis írta...

majd nyugdíjas koromban az ikonjaimat fogom kiállítani. addigra talán összegyűlik pár darab :))

Névtelen írta...

Nagyon szomorú dolog, hogy ezeket a technikákat nagyon kevesen tanulják meg az öregektől. Vagy tévedek? Sikerül továbbadniuk a csipkemintákat?

Julis írta...

nem hiszem... nekem azt mesélték, ezeket a terítőket még fiatalon hímezték, horgolták. sztem a mai ifjúságot nem köti le a hímzés...
mi a suliban még hímeztünk (utáltam a kalocsait, keresztszemest viszont szerettem)