2012. június 18., hétfő

Árkon-bokron 4. fejezet, amelyben a Kaszáló utcában és környékén sétálunk

Az Antónia utcán mentem fel, a temető járdája a Bánya utcában semmit sem változott. Úgy látszik a temetőnek nincs gazdája, csak akkor, ha a sírokért és a temetésért pénzt kell kérni. No mindegy, állítólag kap majd szép térkövet ez a szakasz is, kellemes szürke lesz a falu, de így szeretjük.



Meg se lepődtem, amikor a régi hulladékudvar bejárata előtt megláttam egy szemetes zsákot, ducira tömve. Kultúra? Minek? Igényesség? Ugyan már!



Lépjünk tovább a református templomhoz. Na, ez tényleg az építés magasiskolája! Talajvizsgálat se kellett volna (valószínűleg nem is volt), elég lett volna megkérdezni néhány idősebb lakost, hogy milyenek itt a talajviszonyok? Hja, kérem, minek kérdezősködni, inkább ültettek volna ide dinnyeföldet, annak jó a talajvíz. Egy templomnak kifejezetten előnytelen.
A videó címe akár az is lehetne: "Erős vár a mi templomunk" vizesárok már van, a karókat és a felvonóhidat hiányolom csak. (Valamiért nem tudtam beágyazni, ezért csak link)

http://www.youtube.com/watch?v=FHuielZ400k&list=FLCRHb1BzTXwp4tlmvManVXw&index=7&feature=plpp_video
http://www.youtube.com/watch?v=B2VUAQ1sztU&list=FLCRHb1BzTXwp4tlmvManVXw&index=6&feature=plpp_video

Kaszáló utca: pár éves vizesárok, már becsúsztak a betonlapok az árokba. Ahol laknak, ott hellyel-közzel gondozva, tisztítva van az árok, de ahol nem laknak még...





Lombos utca teteje. Murvás út lett. Reméljük egy felhőszakadás nem költözteti le a Főépítész Úrék háza tövébe a murvát. Más utcában megcsinálta az a fránya víz. Amúgy szép lett, elég tetszetős, igaz kocsival nem próbáltam még, így csak gyalogkakukk-ként mentem végig rajta. Az út melletti vizelvezető árok viszont érdekes. Olyan éles kanyart vet, hogy miközben videóztam az járt a fejemben, hogy amikor nagyobb mennyiségű víz zúdul itt alá, akkor az elől lévő víznek kiabálnak mögötte, hogy "Vigyázz, kanyar!!! Fékezz!" A leghátsók meg sikítanak, mint a gyerekek a hullámvasúton. Közben persze kilöttyen a víz az útra.





Nincsenek megjegyzések: