2008. június 12., csütörtök

Temető

"a sírok közt anyókát, ki halkan sírogat"





16 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyonis igazad van, hogy ezt is feltetted - minden településre jellemzőek a temetők. Már ahol megmaradtak, mert sok helységnek nem volt ilyen szerencséje - magad is tudod.
Üdv
Mormogi Papa

Névtelen írta...

Szia, Cyan!
Nagyon jó ez a temetős poszt. Voltál már a házsongárdi temetőben? Az a halottaskocsi, amit fotóztál, nagyon megfogott. Nem hiányzik az senkinek??? Pedig biztos fel lehetne újítani.

Névtelen írta...

Ja, Macsek voltam.

Névtelen írta...

az enyingi temető előtt, kivül a keritésen van ety kőkoporsó, Rebecca felirattal.
a monda szerint akárhányszor eltemették, kidobta a föld...
belefúrtak többhelyen is, de tömör kő az egész.
én mindig megsimogatom ha arra járok:)
zuzu

Névtelen írta...

Zuzu, öröm szemeimnek-füleimnek, hogy írsz. Itt egy másik "városi legenda" cserébe - pedig igaz…

Óbudai temető:
A temetőt 1922-ben nyitotta meg az óbudai zsidó közösség 12 évvel azután, hogy a köztemetőt az 1910-es létrehozáskor három részre osztották. Ekkor az egyik részt a zsidó felekezetűeknek szánták. A temetőt Schreiber Ignác, az akkor 31 éves rabbi nyitotta meg. Beszédében a következőket mondta: "vajon ki lesz az első halott? Egyszerű ember, vagy nagy ember?" A sors fintora, hogy három nappal a temető megnyitása után Schreibert elütötte egy autó, így éppen ő lett az első, akit itt temettek el.

Mormogi Papa

Névtelen írta...

szia Mormogi Papa!
látod, ilyen az élet...
vagyis a halál.
sajnos mostanában sűrűn látogatom a temetőket, 2 éve ment el apukám és az egyik barátnőm is nagyon fiatalon.
szépek ezek a sirkövek cyan!
valahol a Balaton partján van egy szivtemető, igazi sziv alakú kövekkel. szerintem igazán kifejező:)

Névtelen írta...

Cyan, sztem rossz helyen használtad a másik énedet...
A sztorimról meg egy szót sem. Mekvatyoksérve...

M.P.

Névtelen írta...

Zuzu, láttalak ám ott is, csak az nekem kevésbé jön be.
Üdv

Mormogi Papa

Julis írta...

Huba, Szameg!
így jár az, aki mélcímeket gyárt :DDDDD nem is értettem elsőre, h mire írtad :DDDDDDDD
a sztoridhoz meg nincs mit hozzá fűzni. így járt szegény.

Julis írta...

na, töröltem azt a nicket, ide másolom amit írtam.
"sziasztok!
Macsek: voltam baromi régen, mostanában csak elszaladunk Kolozsvár mellett.
Zuzu: Rebecca-t kitárgyaltuk :)
Ez a sváb rész, anno nem vihettek magukkal szinte semmit. Itt maradtak a sírok. Rendbe tették, most egy külön parcellájuk van. szépen gondozzák."

Névtelen írta...

miva? nem értem... cyan
nem Neked irtam aztán mégis Neked irtam?
én nagyon örülök Mormogi Papa akárhol láttál is, úgygondolom mindenhol ééén vagyok:)
zuzu

Julis írta...

zuzu, semmi, semmi. rossz nickel írtam, Mormogi szólt, azt töröltem, bemásoltam jó nickel. szenilis öregasszony vagyok már, ez van :))

Névtelen írta...

zuzu!
Balatonudvari :)
sp

Névtelen írta...

Ne túlozzunk ! Nem vagy se vénasszony, se szenil. Pedig "Mi is leszünk..." de
"Semmi pánik, nincs itt a vég: Szemüveg nem kell még..."
De igen, Huba. Amúgy megérkesztünk.

Zuzu, a BM-en láttalak, ami nem a belügyi kórság.
SP meg ide benézett, odaát meg lehúnyta. Jóéjt, Ladies.
Mormogi Papa

Julis írta...

Zuzu, avagy CsK-n. Mormogi ott is olvas, csak nem ír :))

Névtelen írta...

Ez valami gyönyörű!! A temető is és a poszt is.