2008. január 17., csütörtök

Kerítések


Jártamban-keltemben nézegetem a kerítéseket. Sokmindent elárulnak az ottlakókról. Vannak szép új kerítések, olyanok, amin belátni a kertbe, házra, de vannak zárkózott lakók is, akik a kandi szemeket nem engedik kukucskálni.

Nekem a régi, szépen faragott mészkőből készült, néha sapkás (nem tudom, mi a tudományos elnevezése), vagy csak a szépen ívelt kerítésoszlopok tetszenek. Képeim a falu Ó részén készültek, néhol még építkezés zajlik, csak remélhetjük, az oszlopok megmaradnak...














12 megjegyzés:

Nadine írta...

Nagyon rendes kis lokálpatrióta vagy, Cyan.

Julis írta...

köszi, de nem is tudom, ez lenne a lokálpatriótizmus? inkább úgy mondanám, hogy próbálom a régi értékeket felkutatni, régmúlt időket elmeséltetni olyanokkal, akik még emlékeznek. nagyon változik a falu, rengeteg új ház épül. és velük a kerítések is újak lesznek...

Nadine írta...

Hagyományőrzésnek is nevezhetnénk, de mivel a lakóhelyeden kutatsz-fényképezel, szerintem ez mindenképp jelez egyfajta szeretetet, nem? Nem sértésnek szántam:)))

Julis írta...

jajj Nadine :))
én úgy értettem, h a lokálpatrióta inkább a jelenben ügyködik a lakóhelyéért, nekem a múlt tetszik, annak kutatása. na, meg persze, még csak 15 éve lakom itt, nem vagyok tőzsgyökeres :))

Névtelen írta...

azt hiszen a 6-dik képen lévő fakerítést ismerem(ez a felismerés örömöt okoz!)a helyiek értékelik milyen értékes munkát végzel???
csak azért merem megkérdezni,mert az ő véleményüket nem nagyon látom.

Julis írta...

jó kérdés, eddig csak egy ember kommentált, viszont ahogy kérdezgettem a faluban az ismerőseimet, azok azt mondták: ja a kőkereszt, ismerem, szoktam nézegetni.
igazán kommentelhetnének is, pl tetszik, nem tetszik, írhatnál még erről, arról, stb. majd beindul idővel :))

Spájdernecc írta...

na, csak begoldottam...
bizony, hogy ez a lokálpatriotizmus
bizony, hogy bizony:))

Julis írta...

ha már ennyien mondjátok :))

Nadine írta...

Sztem nyugodtan felvehetnéd az önkormányzattal a kapcsolatot, hogy mondjuk, tájékoztassanak a helybéli eseményekről, rendezvényekről, Te kirakod a blogra, idővel meg akár számolhatnának is Veled, mint helyi hírmondó munkaerővel... Nem?

Julis írta...

Nadine, látszik, h nem itt laksz :) tudod, nem akarok belefolyni az önkormányzat munkájába, se így, se úgy. inkább függetlenként szeretnék a faluról írkálni. van a falunak hivatalos honlapja, tegyék ki az eseményeket oda.
amúgy az elgondolásod jó lenne, csak nem itt és nem most :(

Névtelen írta...

Őszintén szólva most rájöttem, hogy ez egy nekem való blog. Gratulálok hozzá!

Julis írta...

köszi Zebulon, gyere máskor is!