2008. március 29., szombat

Zsíroshegyi turistaház

Kerestem anyagot a neten, de sajnos alig találtam valamit. Elkeserítő már az is, hogy így tönkretették, elpusztították. Sokan jártak fel ide a hétvégeken, hatalmas bulikat rendezve télen-nyáron.

2008. március 27., csütörtök

Gombára fel! 1.

Kedves blogger ismerősömet megkértem, hogy írjon a gombákról egy útmutatót, mivel itt nálunk rengeteg gomba terem, nem árt, ha tudjuk, mit is találtunk az erdőben, mezőn. Következzék Spájdernecc írása:

Áprilisi gombák

2008. március 24., hétfő

Fehér Húsvét

Szombaton is, ma is esett a hó. Hókotrónak nyoma sincs, persze minek, majd elolvad, hiszen tavasz van, vagy mi a szösz.

2008. március 21., péntek

2008. március 16., vasárnap

2008. március 15., szombat

Ünnep

Minden falunak van minimum egy emlékműje. A jobbaknak több is. Nekünk öt is jutott, meg egy emléktábla. Vegyük sorra ezeket. Az sorrend a múltban gyökerezik, nem a felállítás időpontjában.

2008. március 13., csütörtök

Vasúttal Nagykovácsiba 5/5.

Folyt.

Elindul ismét a vonat, és hamarosan eltűnik a Tündér-hegyen átvezető 200 méteres alagútban.

2008. március 12., szerda

Vasúttal Nagykovácsiba 5/4.

Folyt.

Még csodálnánk sokáig a messzeségbe nyúló csodálatos panorámát, de a villanyvonat robog tovább – s még mindig felfelé.

2008. március 11., kedd

Vasúttal Nagykovácsiba 5/3.

Folyt.


Még csak 11 perce hagytuk el a József Egyetem előtti indóállomást, s már elérkeztünk a vasút legdélibb csücskéhez.

2008. március 10., hétfő

Vasúttal Nagykovácsiba 5/2.

Folyt.


Ma már tudjuk, Kugler terve csak álom maradt. Az egyre mélyülő gazdasági világválság nem kerülte el Magyarországot sem, a válság közepette alig lehetett a meglévő közlekedést szinten tartani, új vasút építésére akkor gondolni sem lehetett.A sok „ha” helyett – ha nem tör ki a háború, ha nincs gazdasági válság, stb. – tegyünk egy „álombeli utazást” a magas-tátrai vasútra emlékeztető, Kugler féle Svábhegyi Széchenyi-vasúton az 1926-os esztendőben.

2008. március 9., vasárnap

Vasúttal Nagykovácsiba 5/1.

A SVÁBHEGYI SZÉCHENYI-VASÚT 1913.


Az 1910-es évek elején Kugler Mihály mérnök egy hegyivasút építésének merész tervével állt elő. A terv a már meglévő Üröm – Óbuda – Nyugati pályaudvar – Keleti pályaudvar – Józsefváros – Kelenföldi pályaudvar fél-körgyűrű alakú vasútvonalának budai összekötését oldotta volna meg. Az összekötés érintette volna a hegyvidék minden jelentős pontját. Ez a teljes budapesti körvasút mintegy 200 kilométeres hálózattal körülvette volna a fővárost. A budai félgyűrű a Svábhegyi Széchenyi-vasút nevet kapta. Az elkészített részletes tervek végső engedélyezési tárgyalására 1913-ban került sor, de az első világháború kitörése, hasonlóan a svábhegyi villamoshoz, ennek a tervnek a megvalósulását is megakadályozta. Ha nem tör ki akkor a háború, a vasút talán megépül, s ma természetes része lenne a Budai hegyvidéknek.

2008. március 7., péntek

Kocsmatúra 1.

Muflon Itató


A Zsíroshegyi Túristaház megszűntetése és lebontása után 1997-ben nyitott meg a Muflon Itató, az Országos Kék Túra útvonalán (pecsételő hely).

2008. március 6., csütörtök

Református templom 1.


Épül a Református templom, gondoltam a főbb fázisait is megmutatom. Sajnálom, hogy az alapkőletételkor még nem volt fényképezőgépem, illetve nem gondoltam erre a blogra. Talán még nem késő. A falak már állnak, a karzat magasságáig eljutottak az építkezéssel.

2008. március 4., kedd

Kiállítás 5.

Kedves barátomtól, Kertész Dániel festőművésztől kaptam a meghívót:



2008. március 3., hétfő

Orvosi rendelő 1.

Felnőtt háziorvosi rendelő


Nem vagyok túl gyakran beteg, ezért most jutottam el (fiamat vittem le) a szépen felújított és kibővített orvosi rendelőbe.