2008. március 29., szombat
Zsíroshegyi turistaház
2008. március 27., csütörtök
Gombára fel! 1.
2008. március 24., hétfő
Fehér Húsvét
2008. március 21., péntek
2008. március 16., vasárnap
2008. március 15., szombat
Ünnep
2008. március 13., csütörtök
2008. március 12., szerda
Vasúttal Nagykovácsiba 5/4.
2008. március 11., kedd
Vasúttal Nagykovácsiba 5/3.
Még csak 11 perce hagytuk el a József Egyetem előtti indóállomást, s már elérkeztünk a vasút legdélibb csücskéhez.
2008. március 10., hétfő
Vasúttal Nagykovácsiba 5/2.
Ma már tudjuk, Kugler terve csak álom maradt. Az egyre mélyülő gazdasági világválság nem kerülte el Magyarországot sem, a válság közepette alig lehetett a meglévő közlekedést szinten tartani, új vasút építésére akkor gondolni sem lehetett.A sok „ha” helyett – ha nem tör ki a háború, ha nincs gazdasági válság, stb. – tegyünk egy „álombeli utazást” a magas-tátrai vasútra emlékeztető, Kugler féle Svábhegyi Széchenyi-vasúton az 1926-os esztendőben.
2008. március 9., vasárnap
Vasúttal Nagykovácsiba 5/1.
A SVÁBHEGYI SZÉCHENYI-VASÚT 1913.
Az 1910-es évek elején Kugler Mihály mérnök egy hegyivasút építésének merész tervével állt elő. A terv a már meglévő Üröm – Óbuda – Nyugati pályaudvar – Keleti pályaudvar – Józsefváros – Kelenföldi pályaudvar fél-körgyűrű alakú vasútvonalának budai összekötését oldotta volna meg. Az összekötés érintette volna a hegyvidék minden jelentős pontját. Ez a teljes budapesti körvasút mintegy 200 kilométeres hálózattal körülvette volna a fővárost. A budai félgyűrű a Svábhegyi Széchenyi-vasút nevet kapta. Az elkészített részletes tervek végső engedélyezési tárgyalására 1913-ban került sor, de az első világháború kitörése, hasonlóan a svábhegyi villamoshoz, ennek a tervnek a megvalósulását is megakadályozta. Ha nem tör ki akkor a háború, a vasút talán megépül, s ma természetes része lenne a Budai hegyvidéknek.